Portie Gear
Met al die autotoestanden begint Portie Gemengd bijna op een vlaamse Top Gear versie te gelijken. Maar we gaan door met meer wagenleed. Hier zie je mijn laatste 'pride & joy' op 4 wielen, een Japanse Subaru Impreza Turbo 2000 WRX ProDrive (een mond vol). Dit bakje uit het bouwjaar 2000 heeft slechts 68.000Km op de teller en is het originele ruwe model dat naam maakte voor Subaru in de WRC (samen met Colin McRea). Uit de 2 liter bezine motor wordt er een oneindige krachtreserve ontwikkeld die je bij elke schakeling in je sportstoelten plet. De bekende Subaru supercar ingredienten zijn natuurlijk aanwezig; boxer motor, turbo en AWD.
Ook van de partij zijn een ProDrive kit (op de fotos te herkennen aan de mooie donkergrijze 17" velgen en de uitlaat), een grotere blowoff valve (die voor een mooie 'pssshhtt' zucht) en een turbo timer (om de turbo te laten afkoelen na het rijden).
Aangezien dit een Japanse versie is, staat het stuur aan de rechterkant en schakel je bijgevolg met je linker hand. Doch moet men rechts blijven rijden om ongelukken te vermijden :) Er zijn hier en daar wel wat ouderdomstekenen maar niets onoverkomelijks.
Reacties
de station wagen blijft gewoon waar die is.
nu blijf ik bij subaru, 2dehands belachelijk goedkoop, dingen gaan niet kapot en kwa performantie zit ge in de porsche league, angstaanjagend goeie wegligging, prachtige boxer sound - wat wilt ge nog meer?
Is zo'n Blow-off valve wel legaal?
Mijn favoriete wagen: Mercedes CLS AMG. Lekker comfy en toch sportief. Maar ik voel mij voorlopig nog te jong voor een Benz ;)