Portie Gear





Met al die autotoestanden begint Portie Gemengd bijna op een vlaamse Top Gear versie te gelijken. Maar we gaan door met meer wagenleed. Hier zie je mijn laatste 'pride & joy' op 4 wielen, een Japanse Subaru Impreza Turbo 2000 WRX ProDrive (een mond vol). Dit bakje uit het bouwjaar 2000 heeft slechts 68.000Km op de teller en is het originele ruwe model dat naam maakte voor Subaru in de WRC (samen met Colin McRea). Uit de 2 liter bezine motor wordt er een oneindige krachtreserve ontwikkeld die je bij elke schakeling in je sportstoelten plet. De bekende Subaru supercar ingredienten zijn natuurlijk aanwezig; boxer motor, turbo en AWD.
Ook van de partij zijn een ProDrive kit (op de fotos te herkennen aan de mooie donkergrijze 17" velgen en de uitlaat), een grotere blowoff valve (die voor een mooie 'pssshhtt' zucht) en een turbo timer (om de turbo te laten afkoelen na het rijden).
Aangezien dit een Japanse versie is, staat het stuur aan de rechterkant en schakel je bijgevolg met je linker hand. Doch moet men rechts blijven rijden om ongelukken te vermijden :) Er zijn hier en daar wel wat ouderdomstekenen maar niets onoverkomelijks.

Reacties

Dimiman zei…
Hoe wat is dees nu, ge hebt diene gekocht ofwa?
dirk zei…
Hell yeah!
Dimiman zei…
Kunde oefenen als ge eens naar de UK gaat dan :)
dirk zei…
kunde hier evengoed mee rijden ze ;) maakt niet uit waar het stuur staat.
Dimiman zei…
een typische gezinswagen dus ;)
dirk zei…
dit is gewoon voor de fun, een joyride zullen we het dan maar noemen. zonder dat de wagen gestolen is :P

de station wagen blijft gewoon waar die is.
Dimiman zei…
Dus ge hebt nu 3 auto's?
Pornpaal zei…
Dus u hebt een auto gekocht. Met 4 wielen. En u bent daar heel gelukkig mee. Dat is zowat het enige dat ik van uw mail begrepen heb :-)
Kristof zei…
Blijft ne coole bak. Geen interesse om een Porsche Boxster S uit 2001 ook over te nemen, nu ge toch bezig zijt :) 252 pk op de achterwielen en middenmotor, alles getest op Zolder :) Binnenkort mij ne nieuwe 911 S aanschaffen mét launch control (het woord alleen al is te mooi om het ni te nemen).
Dirk Dierickx zei…
de porsche-boxer is niet echt mijn ding. 911 of cayman, dat zijn wel leuke bakkies. en ik zou momenteel zelf de cayman verkiezen mocht ik dan toch effectief een porsche moeten kopen. mahja, als ge in die klasse gaat kijken dan durf ik ook wel te twijfelen over een lotus.
nu blijf ik bij subaru, 2dehands belachelijk goedkoop, dingen gaan niet kapot en kwa performantie zit ge in de porsche league, angstaanjagend goeie wegligging, prachtige boxer sound - wat wilt ge nog meer?
Wilhelmus zei…
boxSTer!
Is zo'n Blow-off valve wel legaal?
Kristof zei…
'k Heb al met Lotus Elise gereden, mmja, als puur speelgoed en om niet langer dan 1 uur aan een stuk in te zitten ca va. Maar dan is een Porsche toch wel echt veel meer zijn geld waard, dat kan ik u verzekeren. Ook leuk, BMW M3 of de M roadsters (ook al mee plezier gehad bij testritjes).
Bart zei…
Natuurlijk, een snelle sportwagen bouwen is niet zo moeilijk. Een sportwagen waarmee je dagdagelijks kunt rijden daarentegen is nog wat anders, en het is voor die markt dat Porsche auto's bouwt. Alleen al een akoestische isolatie sleept een iet-of-wat comfortabele auto enkele 100-en kilo's mee.

Mijn favoriete wagen: Mercedes CLS AMG. Lekker comfy en toch sportief. Maar ik voel mij voorlopig nog te jong voor een Benz ;)

Populaire posts van deze blog

Wat is het verschil tussen Weense worsten en Frankfurter worsten?