Wat is het verschil tussen Weense worsten en Frankfurter worsten?
Om ons smaak-experiment goed uit te voeren installeerde we een Zwan-hotdog-kraam op de markt in Halle. Daar deelde we gratis hotdogs uit, maar de voorbijgangers moesten hem wel eerst vertellen wat ze nu het lekkerst vonden: de Frankfurter worst of de Weense worst. Zo konden we meteen noteren welk van de twee het populairste werd bevonden. Met een stevig velletje, en goed gezouten De Frankfurter zou knapperiger zijn, omdat die een steviger velletje heeft. Hij zou ook meer gezouten zijn dan de Weense variant. Eén vrouw uit Halle deed alvast haar uiterste best om ons geschikt advies te geven: ze at vier exemplaren na elkaar op. Einduitslag Na twee uur maakte we de einduitslag bekend: 56 procent van de bevolking verkoos de Weense worst boven de Frankfurter worst. En dat is erg vreemd, vertelde Zwan-verkoper Wouter aan ons, want er is geen enkel verschil in smaak tussen de twee! Er is enkel een lengteverschil: De Frankfurter worst is immers 13 centimeter, en de Weense 10. 'Hoe komt ...
Reacties
Fenomenaal design = Porsche 911. Eenvoudig, tijdloos, klassiek, sportief, terughoudend,...
Een amerikaanse wagen is eerder het tegenovergestelde: imposant, overdreven, opvallend,...
de motoren krachtig, het gewicht laag en de auto moet echt bestuurd worden ipv alle brol zever @1#$!@$@# ze tegenwoordig op/in autos steken. ze zien er meestal ook wel agri uit, terwijl er meer esthetisch design de voorrang krijgt.
hatelijkste trend van de moment -> electronische handremknopjes!
wie zat daarop te wachten?! handrem is geweldig, ik ga ni beweren dat ge elke bocht met uwen handrem moet pakken, maar er zijn meer gebruiken dan enkel na het parkeren.
ik geef bart hier weer gelijk, als ik aan klassiekers denk dan gaan er bij mij geen amerikanen op de lijst staan. en ik heb A-team en Knight Rider ook platgekeken in mijn jonge jaren.
Die amerikaanse muscle cars, daar is ook geen kunst aan. v8/10/12 in een auto proppen en ja, dat zal wel vooruit gaan (moet al hard uw best doen om dat te verkloten). tot ze eens naast een japanse/eu muscle car staan en afgedroogd worden door een 2l turbo ofzo :P
Ieder 't zijn.
- esthetisch (zo'n knopje neemt nu eenmaal minder plek in)
- je hoeft het niet af te zetten.
Maar gelukkig moet je hem wel zelf opzetten want in optie verlies je ook die mogelijkheid en krijg je een omgekeerd (override) knopje voor het geval je de handrem eens NIET wil opzetten bij het parkeren (bvb bij vriesweer).