Opgelapt
Tijd voor een grote onderhoudsbeurt van mijn trouwe automobiel. Onderaan in beeld: de nieuwe in te bouwen onderdelen: een stuk uitlaat met knalpot en een thermostaat.
De batterij is nog nooit vervangen geweest en is dus even oud als de auto, 15 jaar. Normaal gaat een autobatterij pakweg 5 jaar mee. De polen zijn wel helemaal vies dus die moesten wat opgekuist worden, maar de batterij is voorlopig nog goed! Varta, goeie marchandise!
Links de oude thermostaat, rechts de nieuwe. Een thermostaat die versleten is, is zeer vervelend. De motorkoeling werkt dan altijd, ook al is het niet nodig. Een motor en een chauffage die maar niet lekker warm willen worden in de winter is het gevolg.
Bovenaan de oude (nog originele dus hoogbejaarde) uitlaat, onderaan de nieuwe. Mooi he?
Oei, probleem! Vijs is afgebroken. Wat nu gedaan? Geen probleem, compatibele vijs vinden...
...stukje afzagen, tussen de bankschroef steken en aan mekaar lassen!
Ziezo. Keurig en stevig
Et voila. Mits deze onderhoudswerken is de 15 jaar oude 3-serie weer helemaal OK om kilometers te vreten tussen Leuven en Buggenhout!
De batterij is nog nooit vervangen geweest en is dus even oud als de auto, 15 jaar. Normaal gaat een autobatterij pakweg 5 jaar mee. De polen zijn wel helemaal vies dus die moesten wat opgekuist worden, maar de batterij is voorlopig nog goed! Varta, goeie marchandise!
Links de oude thermostaat, rechts de nieuwe. Een thermostaat die versleten is, is zeer vervelend. De motorkoeling werkt dan altijd, ook al is het niet nodig. Een motor en een chauffage die maar niet lekker warm willen worden in de winter is het gevolg.
Bovenaan de oude (nog originele dus hoogbejaarde) uitlaat, onderaan de nieuwe. Mooi he?
Oei, probleem! Vijs is afgebroken. Wat nu gedaan? Geen probleem, compatibele vijs vinden...
...stukje afzagen, tussen de bankschroef steken en aan mekaar lassen!
Ziezo. Keurig en stevig
Et voila. Mits deze onderhoudswerken is de 15 jaar oude 3-serie weer helemaal OK om kilometers te vreten tussen Leuven en Buggenhout!
Reacties