Nacht

Nu ik in UZ Gasthuisberg de slaaptraining volg, heb ik veel vrije tijd. Een deel van de training (stimuluscontrole en slaaprestrictie) bestaat er namelijk uit om gedurende een bepaalde periode minder te slapen. Veel minder. Op die manier gaat de slaapkwantiteit wel achteruit, maar na een tijd reageert het lichaam door dieper en beter te slapen. De kwaliteit gaat er terug op vooruit dus. Tenminste dat hopen we. In afwachting op die verbetering moet ik opblijven tot 1 uur ’s nachts. Dit geeft uiteraard veel extra vrije tijd, vooral tijdens de week. Maar wat dan te doen tijdens die uren? Wel, dan trek ik wel eens mijn schoenen aan en maak ik een nacht-wandelingske. De wereld ziet er dan anders uit dan normaal. Het is overal heeeeeel erg stil want alles en iedereen slaapt. Bijna surrealistisch. Alsof de wereld een nucleaire ramp doorgemaakt heeft en ik de enige overlevende ben ;-)

Plas van Rotselaar:

Ergens te Jodoigne:


Reacties

Dimiman zei…
Heel mooie foto's meneer, ge zijt een artiest. Het loont duidelijk om laat/vroeg op pad te gaan met de camera in de natuur... keep up the good work.
Wilhelmus zei…
Ja ze zeggen dat ge eigenlijk met uwe camera op pad meot gaan in de uren en de omstandigheden dat iedereen denkt dat het het minst gunstig is. En dat schijnt wel waar te zijn.

Populaire posts van deze blog

Wat is het verschil tussen Weense worsten en Frankfurter worsten?